Menu

23/09/14 – Working on Maplewood Junior High

Hi everybody!

We hope you’ve all enjoyed our latest games – we will release a translated version for those games soon.
First of all, “A Day at the Library” (CrazyDad 2) is completely finished and was supposed to be released today, but unfortunately, due to reasons and constraints which are beyond our control it will be delayed until we will be back from our vacation (September 30th).

Today’s post will focus on our up coming game: Maplewood Junior High.

maplewood junior high

The characters

In the first game of the new series we will meet four students and one teacher. We are planning to reveal more students and teachers in the following games of the series.

ruth

Ruth – Science Teacher and Assistant Principal

Murdoch

Murdock – The game’s main character

This doesn’t work

All of you must have tried to preform some kind of actions in our games and heard ‘This doesn’t work’ countlesΒ times in return. In Maplewood Junior High we will try for the first time not to use this sentence at all, and instead give you the ability to use each item anywhere you would like and get a different feedback each time.

sketch1

sketch2

That is all for today, we are going out for a short vacation starting tomorrow – September 24th, and be back onΒ September 30th.
Cheers!

  • Alex

    Waiting one week? You can’t do that!!! But you earned the vacation. have fun…

    What will i do now the next days? hmm….

    • when is the game comeing

      • when is the game comin

  • priya

    first comment yipee. thanks for another cool game enjoy your vacation

    • Carmel Games

      We will, thank you Priya πŸ™‚

      • give me some other game which i can enjoy during vacation plz i always used 2 play ur games even one game for5 times

  • julie

    first comment; enjoy your vacation, you guys have earned it, can’t wait for crazydad

    • Carmel Games

      Thank you Julie!

    • priya

      excuse me my comment is first

      • Jasmine

        how old are you? so immature.

  • yay!! 2nd comment.

  • yay!! 2nd comment. enjoy your vacation guys.

  • Sketches look good ^^

    • Carmel Games

      Thanks πŸ™‚

      • Ε Γ‘rka

        Please can you use my name Ε Γ‘rka in one of your games its from Czech so could you use it where the Czech Republic is the main country….. Thx xxxxxxx

        • Carmel Games

          Hi Ε Γ‘rka,

          Please post the name in

  • Aarsh Khare

    can you suggest some other good games for the meantime to pass the time please
    it would really mean a lot
    please reply

    • Carmel Games

      Hi Aarsh, try Earl Grey and this Rupert guy, we liked it.

      • i have played this game it is super cool games plz tell me more game. “earl greay and this rupert guy ” superb game i just like it but not more than carmel games πŸ™‚ i want more games please tell me πŸ™

  • Luka

    Yay from now evrything will work!

  • Jessy57

    thanks Carmel enjoy your vocations

    • Carmel Games

      Thank you Jessy πŸ™‚

  • Renee

    I am looking forward to this game… Coz it sounds interesting- a different theme.

    • Carmel Games

      Hi Renee, it will be a bit different and we’re sure you’ll love it πŸ™‚

      • Pragya

        we love all ur games! :);):D;D

  • Eirik

    When is the game comin?

  • sounds like a nice game. cannot wait…

  • I thought ponko will be in dakotas advencheres 2

    • Pragya

      me too but it wasn’t too bad πŸ™

  • Tj

    What are Carmel Games fans called?
    Loved the game

    • Jacob

      Carmelos Soldiers. duh.

  • AnnieT

    Have a fun Vacation! Maplewood based anywhere in Canada?….lol. Can’t wait for this one.

    • Carmel Games

      Maybe it is πŸ™‚

  • hi carmel games maybe you could make a game on like a wife has psycho husband and also a theif so she wants to get rid of him

  • areesha

    its good that we wont hear any “this does not work” in maplewood junior high

  • yeah

  • Sandra

    Hey Carmel, Have a nice vacation.
    I Can’t wait for the maplewood game!!!

    Bye

  • Sonali Aswani

    U guys completely deserve a break Carmel Games!!
    Enjoy!! ^_^

    • Carmel Games

      Thank you Sonali πŸ™‚

  • rahul

    when will space on the case will release ???

    • Carmel Games

      We don’t know yet.

  • rahul

    bye carmel………have a nice journey…..

  • Kunal

    Release date
    Can tou tell me

  • Kunal

    I have played Dakota2 it was superb I hope itwill be the best game

  • Kunal

    I hope crazy dad will be your syperb.. game

  • Kunal

    I hope crazy dad will be your superb.. game
    Why your site tell duplicate comments detected

  • please give my name please please .

  • linda

    please don’t go i play all your games

  • Tommy Nielsen

    have a great time off

    drink some beers and have fun

  • Grubstep

    Hey guys maybe you should take your full adventure game idea and put it on kickstarter

    • Carmel Games

      We tried it once long time ago, maybe we will try again.

  • vortex point

    I m relly interested , where is this company from(carmel games)??

  • When is this game going to release?

  • kevin

    when will it be released?

  • kevin

    what is it about?

  • kevin

    I like sherlock holmes better than Dakota winchester’s adventures 2

  • Angelo

    Hey! I just finished the game. IT WAS AWESOME!!! May you tell me another amazing game? Pls. pls. pls. pls. pls. pls. pls. Ilove your MEGA AMAZING AWESOME ULTRA x700000 COOL games!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ :):) πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ :):) πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚
    I cannot wait to play NEW CARMEL GAMES GAMES!!!

  • Martijn

    The This Doesn’t Work feature would give a completely new dimension to the game. Cool!
    Looking forward to it.
    Enjoy your holiday!

    • Carmel Games

      Thank you Martijn πŸ™‚

      • you also go for tourism.may be your work is earn it.

  • Jacob

    Thanks for getting rid of “this doesn’t work.” That was super annoying.

  • Aadhav

    Enjoy your vacation! We all will be happy for the new game! :PPPPPPPPPPPP
    πŸ˜›
    πŸ˜›
    πŸ˜›

  • carmelo lietunant

    Any other new games besides Earl gray and that rupert guy we can play?

  • Gal

    Hapyy new year!

    • Gal

      Happy*

    • Carmel Games

      Χ©Χ Χ” Χ˜Χ•Χ‘Χ” גם לך!

  • Sandra

    please release the game now!!!! πŸ˜›

  • Kunal

    When will you launch this game???
    I am tired i checks your site in every 3 hours

    • vortex point

      me toooo

    • Tathagata

      Same here.

  • Michael P.

    This will be better than Riddle School.

  • luke

    when will a game come i am waiting for so long

  • paris

    today is the 30th of September so wheres the game ??????????????????????

    • It will come later in the day

    • Or tomorrow

  • adi

    When you release the game?
    Because I can not wait for the new game

  • Tathagata

    Come on release the game, already will you?

    • vortex point

      yesss pleaseeee

  • i think tomorrow when the carmel games vacatioon ends.carmel games can release a game.it is just a guess.

  • today is October 1st where is your game?

  • today is 1st oct where is ur game??????????? πŸ™

  • plz give me some game options which i during ur vacation u know what i >3 carmel games . i always used 2 play this game even 1 game for 5 times

  • Alex

    please hurry πŸ˜€

  • Kunal

    your vacation has end so you must not forget to launch this game
    please…….can you tell me the release date

  • anudeep

    The previous game was very good…..
    Now off the topic….
    Where are you guys going?
    Just too much curiosity.

  • raghav

    come on carmel games ! HURRY!! i can’t wait for the new game.HURRY!!!!!!!!!!!!!!!!!;] please reply.

  • when will it be released

  • preethi

    enjoy your vacation guys but waiting for your fantastic game

  • Shikhar

    When will you release vortex point 5.

    • Carmel Games

      We plan to release it on Halloween.

      • plz release it as soon as possible i m so exicted about this fab game . i m not forcing u but plz i have played ur all games aleast 6 time plz release more games

  • Kunal

    What is this I am Indian and we not celebrate halloween
    can you suggest me games to play on meantime

    • yo u r saying right n when it will be

    • Carmel Games

      Kunal we can promise you that you will enjoy the game regardless of the face you don’t celebrate Halloween πŸ˜‰

  • p;ease give me more adventure n pointand click games please i request u i m sad because u do not reply 2 my comment πŸ™

    • Carmel Games

      Hi rock,

      We’re working as fast as we can!

  • u know what carmel games i have a rocking game that i have invented how can i send u that game please tell me it is rocking game i m ready 2 make drawing also

  • i love your games please tell me some websites for the best point n click games as yours

    • just search in google u will find it #vaneeza

  • petroa

    I figured it would be really tough to avoid “This doesn’t work.” So sad.

  • Joshua

    this game is like low voiced sloww like glllooobbaall wwwaarrnniiinnng

AppStore GooglePlay

SnapBreak

Snapbreak.com

You need to have the latest version of flash installed to play this game
Get Adobe Flash player

More games…